onsdag 9 mars 2011

Drömmar!




De här kakorna har jag växt upp med och de är verkligen hur goda som helst! Dem är både smuliga och saftiga på något sätt och åh vad gott det är, det är verkligen som en dröm. :)

Drömmar, ca 25 stycken:
125 gram smör
2 2/3 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 tsk hjorthornssalt
3 ½ dl vetemjöl

  1. Sätt ugnen på 150 grader.
  2. Rör smör och socker poröst.
  3. Blanda vaniljsocker, hjorthornssalt och vetemjöl. Rör ner i smöret, blanda snabbt ihop till en deg.
  4. Rulla degen till valnötsstora bollar och lägg dem på en bakplåtspapperklädd plåt.
  5. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.
Om ni inte redan har provat att göra drömmar tycker jag verkligen att ni borde prova för det är supergott! :) Som vanligt är det mamma som tar bilderna.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att namnet är så underbart. Bilderna är väldigt fina - ni är ett bra team - du bakar och hon tar bilder.

    SvaraRadera
  2. Hej Eila!
    Jag var ungefär i din ålder när jag började baka. Är nu 38 år och tycker det är lika roligt fortfarande.
    Jag önskar dig en riktigt god Jul och många lyckade julbak.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad :)