onsdag 9 februari 2011


I helgen gjordes det även chokladmousse! Det är såå gott, den är verkligen mäktig eftersom grädden på toppen känns väldigt lätt. Tyvärr blev det ingen bild med grädde eftersom vi skulle äta de på kvällen och grädden ska ju läggas på precis innan man äter den. Då hade det inte blivit någon bra bild eftersom det är mörkt ute på kvällen ;)

När jag bakar brukar jag alltid använda marabous mörka choklad eftersom den har ganska bra pris (tror i alla fall att den är ganska billig) och den har en god smak. Den funkar helt enkelt bra i sånt jag brukar baka :). Annars brukar jag använda ljus blockchoklad. Dock ska jag försöka se om det går att hitta någon choklad utan E- nummer, man glömmer ju oftast läsa innehållsförtäckningen och man vill ju inte att ens bakverk ska innehålla massa onödiga tillsatser och sånt...  

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad :)