torsdag 17 februari 2011


Idag är jag hemma från skolan och bakar! Jag och Estelle har nämligen sålt kärleksmums till lärarna, vi fick nästan 2 hela plåtar sålda. Har bakat själva kakan men alldeles strax ska jag röra ihop glasyren, sen ska det få stelna tills imorgon. Recept kommer antingen senare idag eller en annan dag :) 

I morse åkte jag och mamma till Borgeby kryddgård för att köpa lakritsessens. Fast sen kom vi hem med 4 olika sorters strössel, en lakritsessens och en sötlakritsessens, svart karamellfärg, salmiakpulver, guacamole- krydda, oregano, polkagrisar och 3 burkar till att förvara strössel i, det blir alltid lite mer än man tänkt sig! ;)
Ha en bra dag :)

1 kommentar:

  1. Jag tror att lärarna kommer att gilla kärleksmumsen, jag har precis ätit en av bitarna som blev över och den var fantastiskt god!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad :)