söndag 10 april 2011

Havreflarn!



Nu har jag inte uppdaterat bloggen på länge och det beror på att jag har haft en hel del att göra, i helgen var det konfa- läger och imorgon ska jag på lägerskola så all tid har gått till förberedelser och packning. Men nu fick jag lite tid över så jag tänkte ge er receptet på superenkla havreflarn!

Havreflarn, ca 30 stycken:
75 gram smör/ margarin
1 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl strösocker
2 msk kaffegrädde/ mjölk
2 msk sirap
1/4 tsk bakpulver

  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Smält smöret, tillsätt de övriga ingredienserna och rör till en smidig smet.
  3. Klicka ut smeten på bakplåtspappersklädd plåt.
  4. Grädda mitt i ugnen ca 5 min.
  5. Låt flarnen svalna något, lossa dem från plåtarna och böj dem ifall du vill.
Tips: i slutet av tiden börjar de bubbla och då går det väldigt snabbt för dem att bli klara så var noga med att kolla till dem i slutet! :)

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg du har. Allting verkar såå gott:D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad :)