söndag 12 juni 2011

I scream, you scream, we all scream for ice cream!

Dem där recepten jag lovade inom några dagar drog visst ut lite på tiden. Jag hade en hel del skolarbete att fixa innan sommarlovet men nu är allt det avklarat så nu har jag massor av tid att ägna åt bloggen igen. :)


Nu när det äntligen är sommarvärme så tänkte jag att det kunde passa med ett recept på god glass, Dulche de leche glass. Det är en väldigt krämig glass med en god smak av kola. :)

Dulche de leche glass:
2 äggulor
1/4 dl ljust muscovadosocker
1/2 burk dulche de leche
2,5 dl vispgrädde
1 äggvita

  1. Vispa äggulorna och muscovadosockret ljust och fluffigt. (Jag hade inget muscovadosocker så jag använde rörsocker strö istället).
  2. Vispa ihop äggsmeten med dulche de lechen.
  3. Vispa vispgrädden.
  4. Vispa äggvitan till ett hårt skum.
  5. Rör ihop vispgrädden med äggvitan.
  6. Rör ihop allting och ställ i frysen.


1 kommentar:

  1. Den här bara MÅSTE jag prova på.
    Vilken bild!! Jag blir så sugen.
    Jag har aldrig köp dulche de leche,
    så jag får kolla i våra affärer, men
    jag hittade ett recept på internet,
    ifall jag inte hittar det i affären.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad :)